بازسازی خانه به روش هندی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه به روش هندی
شنبه 1 مرداد 1401 ساعت 10:9 | بازدید : 43 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

به طور کلی تغییر چیدمان و بازسازی خانه از کار هایی است ایرانیان علاقه زیادی به آن دارند. به طور کلی تغییر دکوراسیون داخلی منزل و جا به جایی وسایل یک کار بسیار شیرین است و طول سال بار ها این کار تکرار می شود. برای این کار روش ها و سبک های متنوعی وجود دارد. برای مثال شاخص ترین سبک ها عبارت اند از سبک اروپایی و سبک اروپایی و سبک سنتی و سبک چینی و سبک هندی و .... در این مقاله قصد داریم شما را با بازسازی خانه به روش هندی آشنا کنیم. بهتر است در ابتدا شما را کمی با مفهوم و اصول بازسازی آشنا کنیم و سپس به سبک هندی بپردازیم.

اصول بازسازی خانه

در بازسازی خانه باید بعد از تحقیقات گسترده از همان مواد موجود در خانه استفاده کرد و یک طراحی جدید انجام داد. در هنگام بازسازی منزل باید به چند نکته بسیار مهم توجه  کرد. این موارد عبارت اند از نصب تهویه و نصب سازه نیمه شفاف و توجه به روشنایی و برق و نصب سیستم ایمنی برای مقابل با آتش و اصلاح سیستم فاضلاب و .... بهتر است یک چک لیست برای این کار داشته باشید و بهترین گزینه از نظر ما این چک لیست است. در ابتدا خسارت ها را ارزیابی کنید و مقدار هزینه تقریبی که باید صرف کرد را حدس بزنید. تحقیقات و انتخاب خدماتی که اولویت شما است و واقعا به آن احتیاج دارد. در مرحله بعد باید موادی که قصد دارید استفاده کنید را استفاده کنید را انتخاب کنید و در این مرحله باید به نکات مختلف و زیادی توجه کرد و یکی از آن ها قیمت مواد مختلف است. دو مرحله از کار باقی مانده است. یکی مدیریت مواد موجود در منزل و مرحله آخر به پایان رساندن کار است.

اصول چیدمان خانه به سبک هندوها

یکی از خاص ترین سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی سبک هندوها است. این سبک ویژگی های مختلف و منحصر به فردی دارد برای مثال از طرح های بسیار شلوغ و تو در تو استفاده می شود همچنین سعی شده است از رنگ های تند در طراحی استفاده شود. در ادامه به بررسی انتخاب بهترین رنگ ها برای بازسازی خانه به روش هندی خواهیم پرداخت. مهم ترین نکات در این زمینه این است که از رنگ های ضد هم استفاده کنید که این رنگ ها گرم و تند و تیز باشند. بهترین گزینه برای شما در این هنگام سبز از نوع پشمی و زرد و صورتی و نارنجی است. البته گزینه های دیگر هم وجود دارد ولی بهترین گزینه ها این موارد است.

تزئین و تجمل گرایی در سبک هندی

مهم ترین ویژگی بازسازی خانه به سبک هندی توجه به زیبا نمایی است. در این سبک از هر روشی استفاده می شود  تا به تجمل گرایی برسند. برای این کار مهم تری کاری که می کنند استفاده از طرح های بسیار شلوغ در وسایل گوناگون است. مهم ترین وسایلی که در سبک هندی سعی می شود از آن ها استفاده شود شمع و قاب های رنگ آمیزی شده و چوب های مختلف است. البته شمع کمی با دو مورد  دیگر تفاوت دارد و ریشه استفاده از آن به اعتقادات مردم هند بر می گردد. سایر اقلام پر استفاده در بازسازی خانه به روش هندی عبارت اند از:

نقاشی ها

البته بهتر است این نکته را یادآور شویم که هر نقاشی ای مد نظر ما نیست. بلکه نقاشی هایی که زندگی بودا را نمایش داده می شود بهترین گزینه برای این کار هستند.

مجسمه 

این مجسمه ها هم باید دارای برخی وبژگی ها باشد. مهم ترین ویژگی این مجسمه ها این است که مفهوم عرفانی دارند. بدون شک مهم ترین جز سبک هندی همین مجسمه ها هستند و واقعا نمی توان این سبک را بدون این مجسمه ها تصور کرد.

قلیان 

از زمان قدیم قلیان میان هندی ها معروف و مشهور بود. به خاطر همین شهرت که با محبوبیت هم همراه بود یک جز مهم در بازسازی خانه به سبک هندی است. معمولا این قلیان ها دارای پایه های بلندی هستند و این مهم ترین ویژگی های این قلیان است.

لوستر به سبک هندی

لوستر ها اقلام آویزی هستند که امروزه تقریبا در تمام خانه های ایرانی قابل مشاهده است. در بازسازی خانه به سبک هندی استفاده از لوستر ها نکته بسیار مهمی است که حتما باید به آن توجه کرد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که لوستر های هندی دارد این است که می توان از آن برای تزیین پرده استفاده کرد. سعی کنید اگر قصد دارید برای طراحی دکوراسیون داخلی از سبک هندی استفاده کنید حتما از لوستر استفاده کنید تا از زیبایی این مورد محروم نشوید.

نقش کوسن در چیدمان هندی

یکی از مهم ترین اقلام در بازسازی خانه به سبک هندی کوسن است. مهم ترین نکته که در هنگام کوشن باید به آن توجه کنید رنگ و طرح پارچه کوسن است.  سعی کنید از طرح های بسیار شلوغ و در هم استفاده کنید. نکته مهم دیگر استفاده از رنگ های کاملا متضاد و خلاف هم است. نکته بسیار  مهم دیگر این است که کوسن های مورد استفاده بهتر است شبیه متکا های قدیمی و سنتی باشد تا بیشتر اصول مربوط به چیدمان هندی را رعایت کرده باشید.

سخن پایانی

کار بازسازی خانه یک کار بسیار تخصصی است و نیازمند دانش و تخصص و مطالعه بسیاری است. برخی افراد معتقدند می‌توانند این کار را خود انجام دهند و یک کار بسیار آسان است. ولی به هیچ وجه این قضیه درست نیست. امروزه سبک های بسیار زیادی برای بازسازی خانه وجود  دارد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاص و مشخصی است که باید بر اساس اهداف خود این سبک ها را انتخاب کنید. این اهداف را موارد مختلفی تعیین می کند. برای مثال توجه به آداب و رسوم خانوادگی و مکانی که منزل شما قرار دارد از مهم ترین نکات است. امروزه شرکت ها و افراد  زیادی این کار را انجام می دهند. در هنگام انتخاب کارگذار باید به نکات مختلف و زیادی توجه کنید تا دچار انتخاب اشتباه نشوید. حتما توجه داشته باشید که فردی که انتخاب می کنید در این زمینه تجربه و مهارت و دانش کافی داشته باشد تا با انتخاب های اشتباهاتش منزل شما را از زیبایی محروم کند.

بازسازی خانه به روش هندی




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 26
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 118
:: بازدید ماه : 118
:: بازدید سال : 132
:: بازدید کلی : 2049